Monday, April 24, 2006

Poängförlust

Om någon sagt att MFF skulle spela 0-0 mot GAIS innan serien så hade jag gått till attack direkt. Men som läget just nu ser ut för MFF så kan jag inget annat än att vara nöjd med ett oavgjort resultat, trots ett något spelövertag för MFF sett över hela matchen. Jag kan dock inte sluta förundras över att MFF ställde upp med 4 innermittfältare på mitten, både Joakim Nilsson och dubbel-Anders kom alldeles för långt in i mitten och vi hade inget spel på kanterna. Dessutom skulle Yksel spela längst fram i diamanten och enligt min mening så är det ett måste att han har en nyckelroll i ett 4-4-2-system och då måste man löpa betydligt mer i djupled för att skapa ytor för anfallare och kantspelare, dessa djupledslöpningarna gick om intet då Yksel koncentrerade sig på att gröta in sig på innermittfältet istället. Men vårt största bekymmer just nu är backlinjen, den enda som håller något sånär allsvenskt mått är Olof och Ulrich, både Jon och Glenn är inte bra. Jon kan absolut bli bra, men Glenn Holgersson har jag gett upp hoppet om. Han gör ständiga felbeslut och ständiga misstag i sitt passningsspel, han är på tok för slarvig och jag lider verkligen med Sören som inte kan göra så mycket annat än att låta honom spela nu när Järdler är skadad.

Jaja, nu ska jag sluta gnälla, jag hoppas på bättre spel mot Kalmar i nästa omgång och jag hoppas innerligt att Afonso kommer igång och att vårt djupledsspel förbättras betänkligt!

Ikväll gör Pode debut för året i b-lagsmatchen mot Trelleborg.

No comments: