Saturday, April 22, 2006

Drömelvan

Då har Aftonbladets drömelva dragit igång och än en gång förväntar jag mig en hård strid mot mina vänner Johan och Fredrik. Jag verkligen älskar denna form av spel där tur blandas med extrem skicklighet. Vi har alla olika taktiker, Johan anser att man ska välja ut ett lag som vinner Allsvenskan ocg ta många spelare från det laget (läs MFF). Jag tittar istället på vilka mina spelare har som motstånd i kommande match, det är viktigt att exempelvis inte ha med 5 spelare i en och samma match, risken är att poängskörden då blir minimal för det ena laget. Fredrik har nog ingen taktik, han sitter nog bara och surfar runt och hittar sina egna strategier någonstans i cyberrymden.

Till Johan vill jag bara säga att det kanske är läge att byta ut Håkan Svensson, Christian Järdler och Jon Jönsson. Nej just det, man får bara byta två spelare för varje omgång... Oooooops...

Må bäste man vinna, min 6:e plats i studentligan blir svår att slå...

4 comments:

Fredrik Jarl said...

Vann du något Johan? Jag har glömt hur det gick då, borde jag ha gjort det? Gick det inte bra för mig?

För övrigt var det kanske inte bästa rådet från Ola att byta ut Jon Jönsson. Han spelade trots allt, och eftersom MFF dessutom inte släppte in något mål så gav han ganska bra med poäng.

Retar mig en hel del på att drömelvan inte uppdaterats ännu, sedan förra omgången. Tror faktiskt att du är passerad Ola.

Ola said...

Jag är definitivt passerad av dig Fredrik, men Johan är rejält på efterkälken. Men jag har 4 spelare till jag ska få poäng för, så lite närmare kryper jag dig nog... Förra året kommer jag inte ihåg av (o)naturliga orsaker. Men Johan om det går åt helvete för dig i denna drömelva (som det verkar nu i alla fall) så kan du ta revansch till VM:s drömelva...

Ola said...

Mycket möjligt att jag blev sist i förra årets drömelva, men du kan lita på att jag kommer att vara mer aktiv i årets drömelva. Jag tycker dock att du ska vara en aning mer ödmjuk i dina kommentarer då det inte börjat så bra för dig...;-)

Fredrik Jarl said...

Jag känner mig ganska säker på att jag vann vår interna liga. Johan tjatade så enormt om att det var startelvan som gällde, varför det torde ha gått min väg i drömelvan.