Saturday, April 01, 2006

El classicò

Just nu befinnr jag mig pa Mallorca och lapar sol, det ar ett helt underbart vader och boendet ar suverant. Idag har jag tittat pa en match mellan Soller (byn jag bor i) och Real Mallorca B, det slutade med en vinst for Mallorca med 3-1. Soller spelar i tredje divisionen och ligger pa nedflyttningsplats, medan Mallorca leder serien. Med tanke pa detta sa var det en jamn match dar den ena linjedomaren fick hard kritik fran hemmafans och tranare.

Ikvall ar det dags for en ny drabbning mellan Barca och Real Madrid, kanns skont att vara i landet. Har dock inte kannt av nagon sarskild stamning utan allt ar som vanligt. Det enda man kunnat marka av ar att man kan spela pa resultatet pa olika fikahak och pubar. Forhoppningsvis kan jag folja drabbningen pa en lokal pub och skrika ut mina hyllningar till Barca. Det ska bli en intressant match och jag hoppas givetvis pa en seger for Barca, 3-1 ar mitt tips. Jag har tidigare kritiserat Oleguer, de senaste matcherna har han verkligen visat att han ar vard en plats i startelvan. Fortsatt sa aven ikvall Oleguer!

Tva dagar kvar till MFF-Hacken, jag kommer hem den dagen och en god van har inforskaffat biljetter. Helt sjukt avd snabbt forsasongen har gott, vilket dock ar skont.

Pa aterhorande! Forza Barca, heja Malmo!!!

No comments: