Monday, April 10, 2006

Ett klockrent citat

Idag är det match igen och MFF möter ÖIS borta, en svår match där Sören ställs mot Zoran igen. Två, i mina ögon sett, bästa tränarna i Allsvenskan. Öis borta är alltid svårt och Malmö får avstå en del spelare, bl.a. har Skoog fått ett litet bakslag från sin knäskada, Jon är dock tillbaka och antagligen med från start bredvid Olle.

Mitt lag inför kvällen:
Asper
Vincent, Olle, Jon, Järdler
Yksel, Danne
Bech
Dubbel-Anders, Afonso, Safari

Vinst med 2-1 och Ola blir glad! Kom igen Malmö, det är dags att visa vilket lag som är Skandinaviens framsida!

Jag avslutar med ett citat från islänningen Emil Hallfredsson som är hämtad från svenskafans.com:

Något mer du vill säga till MFF’s supportrar?
Ja jag har en förfrågan. Det är så sjukt trist att köra bil i den här stan så jag har funderat på att skaffa en Vespa. Om jag hittar en Vespa så vill jag ha hjälp att spraya den himmelsblå. Sen ska MFF märket sättas fast på den. Och nää, jag skämtar inte. Ha ha, kan ni tänka er det? Komma kostymklädd på en himmelsblå vespa till matcherna. Snälla, nån där som kan hjälpa mig?

Förutom detta avslöjade min Mjällbydyrkande farsa att Malmö och mjällby skulle inleda ett samarbeta, så nu vet ni vilka ni ska hålla på i Superettan!

1 comment:

Ola said...

Då tippade jag rätt, en viktig seger som var nödvändig. Kollade inte aftonbladet och såg att drömelvan drar igång. Det är bara att konstatera att jag ska försvara mina tidigare segrar.