Friday, May 30, 2008

Sista timmarna

Ja, nu börjar det närma sig på allvar, loppet som jag har haft i mitt huvud sedan miiten av december. Känner mig laddad men samtidigt respekt för de 42 kilometrarna som ska avverkas. Kommer säkerligen bli sjukt roligt men också sjukt jobbigt. Har inkvarterat mig i Stockholm och värmen är jobbig som fan, vet inte riktigt hur jag kommer reagera under loppet imorgon.

De sista sakerna är införskaffade, vilket är: vaselin, tejp till bröstvårtorna, startpaketet, compeed och svettband. Det som gäckar mig just nu är om jag ska köra utan kallingar under mina tights... Det lutar åt att kör en tysk variant med mycket vaselin.

Klockan 14 smäller startskottet och jag hoppas att ni som läser denna blogg håller en extra tumme för mig under de timmar jag befinner mig ute på Stockholms gator. Det snackas om uppemot 100.000 åskådare och en jäkla folkfest, jag kommer troligtvis inte nuta av varje meter men efteråt kommer jag säkerligen var så in i helvete stolt över mig själv!!!

1 comment:

Anonymous said...

Sorry for my bad english. Thank you so much for your good post. Your post helped me in my college assignment, If you can provide me more details please email me.