Thursday, May 01, 2008

Funderar vidare

Åkte ner till stan idag (Malmö), det enda som mötte mig var gigantiskt mycket poliser. Jag kom på att det var första maj och att idag ska alla ut och demonstrera, ungefär som alla hjärtans dag då alla ska älska varandra. Enda skillnaden är att alla hjärtans dag är ett amerikanskt påhitt och första maj är ett sosse-påhitt.

Jag ljuger inte om 200 poliser var utposterade runt om i stan, vissa mer aktiva än andra. Vad fan kostar inte detta löjliga sosse-påhitt oss skattebetalare? Bara för att personer med palestinasjalar och orakade armhålor ska skrika ut sina mer eller mindre galna åsikter. Mer jämställdhet, mer pengar åt vården, mer invandring, mindre förtryck o.s.v. Jaha, kom med något nytt... Blir så jävla trött.

Personligen tycker jag att vi ska avskaffa denna dag så fort som möjligt, tycker det är helt sjukt.

Tro nu inte att jag tycker att vi ska ha mindre pengar till vården eller mindre jämställdhet, men 1:a maj ger ju ingen kraft och är fullständigt onödigt. Det finns andra vägar att gå och som dessutom kräver mindre polisinsats och som är mer demokratiska.

No comments: