Sunday, May 25, 2008

Eurovision - freak-show

Såg spektaklet på TV igår och det blir ju bara mer och mer pinsamt för varje år, detta schlagerspektakel har nått botten, eller... Jag tvivlar. Gillade en låt och det var Bosniens bidrag, vi gav dem 10 poäng och det var väl prima. Alla länder taktikröstar och vi i Norden är inte bättre. Nu får det vara nog, vi måste se till att en jury röstar istället för folket.

VIIS vinner och vinner, vi är fortfarande serieledare...

31 maj börjar närma sig och jag utlovar en rappor om känslan av att springa ett marathon. Troligtvis kommer den innehålla beskrivning av smärta, glädje, trötthet och lättnad...

Jag har bokat resa till Dublin, ska bli kul. I övrigt längtar jag till semestern, är ganska trött just nu men ändå full av energi.

Ska bli skönt när maj är över, denna månad har varit hektisk.

Längtar efter en pizza och att kunna ta en öl utan att tänka på att det går ut över min träning!

2 comments:

Anonymous said...

Hur ska vi fixa jury istället för folkets röst, ska vi göra uppror?????????

Ola said...

Min mening är att dagens upplägg inte funkar helt ok... Sen kan man tycka att det kvittar, men jag tror det blir mer rättvist och mer en musiktävling med en jury.