Sunday, June 01, 2008

Kort rapport

Sitter på tåget hem från Stockholm, lite öm i kroppen men är så in i helvete nöjd och glad. Jag tog mig igenom maran på 4 timmar och 8 minuter, hade innan loppet en inre målsättning på under 4 timmar men kände på andra varvet att det inte skulle gå. Värmen i kombination med att jag blev allt för trött de sista 12 kilometerna gjorde att jag ställde in mig på 4.15...

Känslan när jag kom in på Stadion var obeskrivlig, helt sjuk... När jag såg stadion fick jag krafter som jag inte trodde jag hde och hade gåshud de sista 1,5 km... När jag kom över mållinjen sträckte jag händerna i luften och bara skrek rakt ut, en underbar känsla och ett befriande vrål.

Jag lovar att återkomma med en längre reflektion av loppet, nu ska jag bara njuta och ha det gott några dagar.

No comments: