Tuesday, August 28, 2007

Ett och annat som behöver redas ut

Vill börja med att ursäkta för att jag ej skrivit, jag har varit fullt upptagen med att vara nedgrävd i en den ihåliga bunkern som alla MFF:are befinner sig i för tillfället, jag mår för tillfället dåligt av den blotta synen av MFF i allmänhet och Åkeby i synnerhet...

Efter detta vilja be om offentlig ursäkt för min förra nyhet om att Åkeby skulle avgå idag (var nog bara ett skvaller som gjorde mig glad och var tvungen att skriva), detta är i nuläget kanske inte är helt aktuellt, men jag är tvärsäker att det kommer röra på sig i MFF-leden under denna vecka. Rykten har sagt att både Åkeby och andre-tränaren Anders Johansson redan nu har fått beskedet att de ej kommer träna MFF under nästa säsong, frågan är bara hur länge de får stanna denna säsongen. Alf Westerberg kommer få en ny roll och Hasse Borg ska ha hand om scouting och talangutveckling.

FÖRVIRRING!!!

Vill också passa på att be alla Norrköpingssupporter om ursäkt då jag i mitt förra inlägg skrev att Jingblad tränade Ängelholm, i min glädjeiver så fick jag en tillfällig tränar-quiz-blackout. Men å andra sidan så är väl Jingblad en tränare som varit runt lite överallt, bl.a. i Ängelholm.

Detta tycker jag är goda nyheter, det behövs en rejäl städning. Tycker dock att det är både fel och dålig tajming att Åkeby & Co fått besked redan, varför inte då ta sitt pick och pack å dra redan idag??? Borg har för tillfället blivit dekadensens man och alla som sett intervjun på svenskafans.com så är det samma mantra som kommer från hans mun som det var för 7 år sedan.

BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT!!!

Annat skvaller säger att MFF:s förstaval var Rene Makondele men HIF bjöd över både gällande övergångssumman och lönen, därför blev det Babis. MFF är sugna på Häckens Dioh Williams, men det är fler som är det. Malmö vill vidare värva en back och en snabb forward, men vi får väl se...

Jag måste väl skriva några rader om matchen i söndags, eller jag skiter i det förresten.

JAG SKÄMS!!!

IMG stämmer MFF på drygt 10 miljoner, en låthit för alla MFF-älskare just nu skulle kunna vara att göra om Timbuks "Strö lite socker på mig" till "Strö lite salt i såren på mig". Fattar ni inte att det är fegt att sparka på den som redan ligger...

RENSA TRUPPEN NÄSTA ÅR!!!

Läser Patrik Ekwalls blogg mer och mer regelbundet, vad har hänt med mig? Jag måste ta mig upp ur bunkern.

Puerta dog idag, läskigt... Säg att det inte var Voltaren!

0-0 mot Racing Santander, ett riktigt styrkebesked av Barca, NOT!!!

Säger bara bredsida.se...

VEM FAN ÄR ÅKEBY???

Nu skiter jag i detta, ska försöka gräva mig upp och ta ett stadigt grepp om mitt liv. Jag ska inte gräva ner mig mer, det är ju för helvete bara fotboll det handlar om... Jaja, det var i alla fall ett tappert försök att övertyga mig själv...

No comments: