Monday, June 19, 2006

VM-spelare på väg till MFF

Ireneusz Jelen är ett namn som kanske kommer hamna på många MFF-läppar efter VM, han är nämligen aktuell för spel i MFF och är en tänkt ersättare till Afonso. Jelen startade på bänken i första matchen men fick chansen från start i Polens andra match. Annars är Öster på hugget, Angolas anfallare Akwa är på väg till Växjö-laget och jag hörde långt innan VM att han var kontraktlös och det slog faktiskt mig att han skulle kunna bli aktuell för MFF, men Öster hann tydligen före.

Måste skriva lite om Drömelvan också, det går inte alls bra för mig i årets drömelva och det retar mig. Jag försökte med en liten rövare till förra omgången, satte in tjecken Lokvenc som är uppsatt som mittfältare men spelade anfallare i kollers frånvaro. Men det enda som den gänglige tjecken lyckades med var att dra på sig ett gult kort. Jag har dock inte riktigt gett upp hoppet än, men jag måste komma i kapp Johan och Fredrik och har därför gjort lite byte inför runda 3.

Sverige-England imorgon, tror på vinst och Ecuador i åttondelen...

1 comment:

Ola said...

Drömelvan är ett avslutat kapitel, nu är det Allsvenskan som gäller. Jag bytte inte spelare förrän i semifinalen, vilket förklarar min placering. Men jag var hellre nere i München än tog hem segern i drömelvan, så det så...