Monday, June 12, 2006

Inget annat än skandal

0-0 mot T&T kan inte ses annat än som en stor jävla skandal. Den typiskt tråkige Lagerbäck menar att laget spelar jättebra och skapar chanser, men fotboll handlar om att göra mål. Det var ju t.o.m. som så att T&T var närmast mål med sitt ribbskott. Jag vill ha in en ny förbundskapten med stark karaktär och som coachar mer under matcherna. Det finns för många svenska spelare som tror de är större än laget och det håller inte, där måste Lagerbäck visa karaktär och framförallt visa vem som bestämmer, exempel på slappt ledarskap är Zlatans raseriutbrott på Linderoth och Mellberg och Ljungbergs bråk efter matchen. Med en ledare med karaktär och respekt hade det aldrig hänt, Lagerbäck får chansen mot Paraguay men en förlust där och jag vill att han avgår med omedelbar verkan.

Sen kan jag inte låta bli och skrika högt när Anders Svensson får spela från start när vi har källström, jag skiter fullständigt om T&T var slutkörda när Källström kom in, men som offensiv mittfältare måste man skapa mer än vad Anders Svensson gjorde. Hasse Backe får gärna kalla mig populistisk (han menade att kampanj "in-med-källström" är populistisk) men jag kräver att Lagerbäck tar sitt ansvar och spelar med Källström från start på torsdag.

Lite MFF mot slutet, två brassar tränar med MFF. En anfallare och en mittback, ser ut som Borg tar sitt ansvar, tur att någon gör det!

Till sist, LAGERBÄCK, VISA KARAKTÄR FÖR HELVETE!!!!

No comments: