Saturday, March 04, 2006

MFF - Sönderjyske

Andra matchen för min del under denna försäsong och jag går ifrån matchen med oerhört många frågetecken. Jag såg dock endast andra halvleken men det räcker för att dissa Malmös spel idag. Resultatet blev 2-0 till Sönderjyske och om jag ytterligare hör någon säga "Jaja, danskarna ligger en månad före oss..." så kommer jag skrika högt och gällt. Sanningen är den att MFF måste börja spela sitt spel och prestera. Idag var det ingen som var bra, jag tycker att "Göken" är ett oerhört dåligt köp och Järdler gjorde säsongsdebut utan att imponera. Hela MFF såg sega ut och det var bara danskarna som hördes på plan. Enda gången man hörde någon, så var det någon som gnällde. Jag vill se Jon Jönsson som mittback, jag vill ha Litmanen (han var på matchen, så han är i stan om någon undrar) som nummer 9. Jag vill ha Afonso mer delaktig i spelet, Bech är bra på sin kant men Yksel kommer inte till sin rätt. Jag tror han får nöta bänk en hel del i år och det är inte mer än rätt.

Jag vill dock påpeka att danskarnas frösta mål kom på en straff, efter att "Göken" kommit duktigt på efterkälken och satte dansken bakifrån så det stod härliga till. Men det skulle inte varit straff för det skedde utanför straffområdet, men som vanligt är domaren inte på vår sida. Det andra målet kom strax efter och det såg ut som om det var en misslyckad push up av backlinjen som friställde en dansk.

Jag kräver nya tag, det är bara en månad till premiären! Forza Malmö, heja di blåe!

No comments: