Monday, March 20, 2006

Läger och ett litet bråk

Då börjar Allsvenskan närma sig, det är redan nu en match inställd och det lär bli fler. Allt p.g.a. det überdryga vädret. Jaja, det är ju tur att Malmö Fritid pumpar in pengar på Malmö Stadion, eller inte...

MFF har varit på läger i Holland och där har Feynoords b-lag och Umeå pulvriserats. Det mest makabra under den resan var väl bråket mellan Skoog och Yksel, följande ordväxling inträffade:

- Passa bollen, för fan!
- Håll käften!
- Du är oduglig.
- Håll käften!
- Det hade jag gjort om inte du hade varit helt oduglig.
- Lite positivt snack istället, va?
- Det hade jag också kunnat göra om inte du hade varit helt oduglig.
- Håll käften!
- Oduglig!

En helt fantastisk dialog, men så är det i stridens hetta, det är bra att det tänder till på träningarna. Det visar på att killarna är på hugget och riktigt taggade.

Imorgon är det match mot Molde kl. 15 på Heleneholms IP, MFF ställer dock upp med ett B-lag i mina ögon sett. Noterbart är att Jonas Sandqvist får mer och mer speltid, är detta ett tecken på att han står den 3 april?

Barca vann en säker seger samtidigt som Real tappade poäng, tror nog att La Liga är avgjord, UNDERBART!!! För övrigt rekommenderar jag Stefan Alfelts krönika i Aftonbladet i söndags, oerhört bra.

1 comment:

samson said...

Hahaha, jag gillar inte ens fotboll, men det där var en riktigt kul dialog!