Saturday, February 18, 2006

Inget VM för Ola

Tyvärr fick jag inga biljetter till fotbolls-VM i Tyskland, hade bokat till samtliga Sveriges gruppspelsmatcher. Så är det när man inte har tur i spel. Är jäkligt bitter på svenska fotbollsförbundet som har tagit en hel drös biljetter för att ge till sina sponsorer och annat viktigt folk... Den kommande strategin får helt sonika bli att nässla sig in hos någon inflytelserik fotbollsfamilj, annars känns fotbolls-VM avlägset för min del.

Jaja, vad är ett fotbolls-VM med Zlatan & Co, den kan vara urtrist, frustrerande eller alldeles alldeles underbar! Jag citerar Robert Gustafssons imitation av Tony Rickardsson "Nej, jag är inte bitter". Jag gratulerar alla er som fått biljetter till VM, men får ni någon över eller får Kronofogden efter er, så tänk gärna på mig där jag står målad i blågult ansikte framför någon urtrist storbildsskärm någonstans i somriga Skåne... Det kanske kan vara värt att lägga på någon hundring på biljetten och sälja den till mig och på så vis slippa ha fogden i haserna. För det finns ju en viss charm att avnjuta en VM-mtach framför en storbildsskärm;-)...

1 comment:

Ola said...

Han är säkert inte ens intresserad av fotboll. Det skulle varit ett test om typ 100 fotbollsfrågor där man måste svara rätt på minst 90% för att ens vara kvalificerad för att få tillgång till biljetterna...