Thursday, February 23, 2006

Annat än fotboll

Jag måste bara citera en av mina nära vänners beskrivning om varför Wrestling är så underbart och vackert, även om detta nu är en fotbollsblogg men beskrivningen gör mig nästan rörd till tårarna:

"Det är något fel på dig, Ola. Allvarligt fel. Du måste lära dig att se ljuset! Wrestling är stor underhållning av extremt duktiga atleter, en folksport - i och för sig för rednecks, men ändock en folksport. Det är hjärta, det är smärta, det är ultravåld med glädje. Wrestling är fulkultur när den är som bäst, en mix av gladiatorspel och Shakespeares dramer. Det är ambition, det är svek, det är man mot man i den ärofyllda ringen. Det är... the game..."

Och när jag nu ändå skriver om annat än fotboll så måste jag bara kommentera Patrick Ekwalls sportkrönika förra veckan angående Peja Lindholms curlinglag och deras snusande. Du hade rätt Patrick, det var inte snuset som gjorde suset!!! Go Ekwall!!!

No comments: