Thursday, October 12, 2006

Jag ifrågasätter Jari Litmanen

Jag har tidigare varit inne på att en stor anledning till att MFF tappat mycket under året har varit allt för stor tillit till Jari Litmanen, har han spelat var fjärde match i år så är det allt. Jag menar att denna falska tillit är förödande för MFF därför att alltför stor fokus sätts på Litmanen när han behagar att vara med i en match och när han inte är med då är det helt plötsligt andra som ska ta ansvar vilket ingen MFF:are har lyckats med i år. Jag hoppas att Litmanen inte får förnyat kontrakt i MFF under nästa år, vi ska bygga ett lag med lojala spelare där kontinuitet är ett nyckelord och inte ett lag som fokuserar på en spelare.

Jag blir faktiskt en aning pissed off när Jari väljer att inte ens vara med på bänken i MFFs match mot Hammarby men kan en knapp vecka senare spela 2 hela matcher för Finlands landslag. Det är dags för Hasse Borg att visa lite stake, Jari ska inte spela för MFF fler matcher under detta året och därmed bastu!!!

No comments: