Monday, July 07, 2008

När ska det hända något?

Jag går lite i väntans tider för att det ska hända något borta på Stadion, jag känner inte igen mitt MFF. Det sägs att klubben vill fira sitt 100-årsjubileum (2010) med SM-guld och göra detta med egna talanger och unga talanger, men vad är detta för ambition och är detta något som sponsorerna kan köpa? Jag har redan hört muller i sponsorleden om uteblivna resultat och nästa år invigs Sveriges fetaste fotbollsstadium, ska vi då ha ett mittenlag i Allsvenskan som harvar på denna arena? En Allsvenska som rankas som nr 28 i Europa och vi ska vara ett mediokert lag i Europas liga nr 28, är inte det lite väl lågt och pinsamt?

På forum diskuteras det flitigt och vem som kommer och vem som går, vi kan räkna bort Mollins och Toivonen från nästa år. De vill spela hemma-EM, sen drar dem. Det har snackats om att bl.a. Östlund, Schlebrügge, Kennedy och Farnerud ska komma men ingenting verkar hända. Börjar bli trött...

jag var och kollade på TFF-DIF igår, den lilla giriga Oremo gjorde debut och det var inte mycket som han uträttade. Är väldigt anti honom, särskilt efter att han snackat ut i pressen om att det kändes bäst i Djurgården och att MFF inte var ett alternativ. Varför i helvete gick du då inte dit i vintras???

Spelade match i lördags, den sjukaste match jag någonsin lirat, domaren visade ut 3 av våra spelare och valde därefter att bryta machen. Det bör tilläggas att det var en hur trevlig match som helst men domaren kunde inte ta diskussionen med spelarna och när bristfällig kommunikation inträffar på plan så gömmer sig de förbannat fega domarna sig bakom sina gula och röda kort.

Har varit ute och sprungit en runda, känns helt ok...

1 comment:

Red... said...

Ola, lilla Ola....Det alltid lika kul att läsa din blogg efter att det hänt ngt som du inte gillar. För ett litet tag sen var Johan Oremo din våta dröm. Nu är han bara girig...Vinden vänder snabbt...;)I övrigt håller jag med dig angående Allsvenskan, det är inte kul att Allsvenskan håller så jävla dålig klass internationellt. Men jag tror att de ungdomsakademier som poppar upp lite här och där är en förutsättning för att bli bättre...