Tuesday, July 15, 2008

Jag har sagt det förr...

Den 15 april skrev jag på min blogg om Sankans instabilitet, i gårdagens match fick jag ännu mer fog för min kritik... Enligt mitt sätt att se det så får han ta på sig 2 mål, det första och fjärde... På första förlorar han en inläggskamp som sedan resulterar i att Paulinho nickar till Davies som gör mål. Det fjärde blir jag bara så förbannad på när jag tänker på så det tänker jag inte ens kommentera...

Nu måste Rolle/Gren sätta honom på bänken, annars är det skam... Att ha en målvakt som har en sjukt hög högstanivå men som har en sjukt låg lägstanivå går inte ha som sista utpost. Det är en fara ochotrygghet för hela laget. Sankan gör 10-15 osäkra ingripande per säsong som leder till mål räcker inte mot de 2-3 supermatcherna han gör per säsong.

Läste fem snabba på svenskafans.com där skribenten tyckte klacken betedde sig illa vid Hammarbys 4-1 mål, men va fan... Helt ärligt, vi har pröjsat pengar för att se matchen och det är inte småungar som spelar utan det är heltidsbetalda spelare och då får fan uttrycka sin ilska, tycker att man kan begära mer. Mesigt uttalande tycker jag...

Touma med håret var bra igår, i övrigt var Toivonen bäst... I övrigt sög Malmö friskt igår...

För första gången någonsin lämnade jag Malmö stadion innan slutsignalen och nu ska jag inte dit på ett tag... Vet att jag sagt det innan, men nu är det sanning...

På torsdag drar jag till Dublin, vill hinna med en runda till Nordirland...

No comments: