Wednesday, June 27, 2007

Rättvis förlust

Efter 45 minuter stod det 1-1 och inte ens jag kan säga att det var rättvist, Kalmar skulle haft en ledning med 3 eller 4 bollar. Det var längesedan jag såg MFF så fantasilöst och tamt, jag anser att det beror på följande saker:
- För mycket transporterande av boll.
- För många tillslag på bollen.
- För långsamma kantspelare.
- För långsamma forwards, båda anfallarna kommer för långt ner i banan och när bollen är i boxen finns det ingen där. Ingen av anfallarna hotar motståndarnas backlinje genom djupledslöpningar, det blir lättläst och stillastående.
- Sist men inte minst, tränarstaben håller inte måttet. Kicka hela högen, inget snack!!!

Jag kommer inte gå på en enda MFF-match till med Åkeby som tränare, kalla mig medgångssupporter eller vad fan ni vill, men jag begär mer av mitt älskade MFF. Det gör ont att se MFF spela just nu!

No comments: