Saturday, June 23, 2007

Åkeby, eller inte?

Jag hade som vanligt alltid höga förväntningar på mitt MFF under sommaren, inte minst för att Borg & Co kunde presentera få men väldigt bra nyförvärv, bortsett från Daniel Theorin. Men ändå lyckas laget inte prestera fotboll som gör en supporter glad, man börjar grubbla och undra vad som är felet. Redan efter förra säsongen visste jag vad felet var och det stavas Sören Åkeby. Han kan inte få spelarna att prestera maximalt och har heller ingen spelidé, fokus på matcher exempelvis ligger ofta på domaren och de enda gångerna man ser honom vid sidlinjen är när han skäller på domaren.

Till på tisdag vill jag att man petar Toivonen och startar med Skoog, jag vill ha in Johan Andersson på ena kanten och om Dixon åter är frisk så vill jag ha upp Höiland på andra kanten. Men Åkeby satsar väl på Joakim Nilsson, som är lika rolig som Edet toalettpapper.

No comments: