Wednesday, August 16, 2006

Tack Hasse!!!

Genom min utbildning på Idrottsvetenskap fick jag förmånen att göra min praktik på MFF, det fanns två personer som alltid ställde upp när det gällde intervjuer till skolarbete och annat roligt, den ena var Olof Persson och den andra var Hasse Mattisson. Båda två har ett oerhört stort MFF-hjärta och det märktes tydligt, alltid trevliga och stannade alltid och snackade. Nu har Hasse valt att gå vidare till HBK och det känns både tråkigt och en aning sentimentalt, men jag förstår Hasse och är övertygad om att han kommer betyda mycket för HBK med sin vilja och sin oerhörda lojalitet till klubben han spelar för. Hasse spelar inte för pengarna, han spelar för sitt hjärta. Hasses hjärta kommer alltid att klappa för di himmelsblå och jag hoppas att han lyckas i HBK (som han för övrigt sänkte guldåret -04 med sina två mål), jag blir oerhört förvånad om han inte kommer tillbaka till MFF efter sin sejour i HBK, han är ju den ende i MFF (Fedel, Samba-Erik, Concha och Rosenberg gjorde ett försök men det gick inte så bra) som har kombinderat studier med spel i MFF, dessutom har han "praktiserat på SEB, sålt julgranar på vintern och har ett eget företag som säljer färgpatroner till skrivare.

Jag önskar dig lycka till och det var ett nöje att få se dig i MFF, dina glidtacklingar och ditt himmelsblåa hjärta kommer jag alltid att minnas!!!

En sista fråga, vad har vi kvar i MFF nu? En bunke högavlönade snubbar som tar på sig den himmelsblåa tröjan utan att veta vilken ära detta egentligen är. Borg, SKÄRPNING!!! Guldet är kört, låt någon med hjärta lira...

No comments: