Wednesday, August 09, 2006

Onda åttor

Just nu finns siffran 8 i mitt huvud. 8 poäng upp till Hammarby och 8 insläppta mål på två bortamatcher. Utan sett matchen igår så har jag förstått att MFF förlorade rättvist och att Elfsborg har en fortsatt formtopp, tror att Elfsborg kan bli helfarliga mot slutet av Allsvenskan. Däremot så ser det oerhört tungt ut för MFF. Har läst runt på en del forum idag och det har börjat skrivas en hel del negativ kritik mot Åkeby, jag vill nog vänta med den ett tag. Just nu har vi inte ett slagkraftigt lag. Det Åkeby kan fundera över till nästa säsong är träningsupplägget, känns som MFF-spelarna är mer benägna att gå i sönder än övriga spelare.

Kan bara konstatera att MFF inte vinner SM-guld i år heller och jag är oerhört besviken, trodde verkligen på laget men hjärtat och spelglädjen verkar vara bortblåst. Nu hoppas jag på en fin höst och det skulle ju inte sitta helt fel med 8 förlustfria matcher, då kan det bli intressant igen.

Jag kan dock glädja läsarna på denna blogg att undertecknad har gjort match-comeback i fotboll, efter 1,5 års frånvaro p.g.a. knäskada var det äntligen dags igår. Det blev dock förlust med 1-0 mot Sövestad (domarmisstag), men fan vad härligt att vara tillbaka. Sjukgymnastiken har gjort nytta och det tackar jag världens bästa sjukgymnast Paulina för!!!

Ses på Stadion på söndag, då ska Elfsborg få pisk!!!

Till slut, varför gick inte Anders Svensson till Panathinaikos, det hade blivit så mycket enklare i så fall...

No comments: