Tuesday, May 09, 2006

Mail till en HåIeF:are

Följande mail fick en inbiten HIF:are av mig i morse ang gårdagens vinst:


"Godmorgon godmorgon godmorgon!!!!

Ännu en härlig dag har vaknat till liv och ännu en härlig vinst över HåIeF, tycker matchen igår var hyfsad för att vara en derbymatch men där HåIeF saknar spets. De har den där Ibrahim Ba liknade-wannaben på mitten (tror det var han som är bror till Ronald McDonald), men i övrigt så är HåIeF lika intressant som brunsås. Inget konstruktivt, ingen fart och ingen glädje.

Jag hoppas du har insett Jaris storhet och hur mycket han kommer göra för Malmö de matcher han spelar. Hans blick för spelet i jämförelse med superköttaren Andreas Dahl är ju för fan i hästväg. Sen har ju jag höga förhoppningar på den ettrige islänningen Emil Hallfredsson, han kommer blir grym.


Till sist vill jag dela med mig en liten anekdot om Peter Swärdh, han är ju som jag från Hässleholm. Han stannade på en Statoil-mack och skulle hälla på olja i sin bil, problemet var att han ej fick i nån olja varpå han gick in till expediten och bad om hjälp. När expediten kom ut visade det sig att Peter Swärdh hade försökt hälla i olja i det där lilla lilla lilla hålet där oljestickan sitter...

Peter Swärdh, krya på dig!!!!"

1 comment:

Ola said...

Jag håller med dig! Starkt som fan, en gedigen instas av alla!