Monday, May 08, 2006

Derby och annat livsviktigt!

När jag inleder detta inlägg återstår det 5 timmar och 35 minuter till avspark på Malmö Stadion och jag är redan lite disträ där jag sitter på mitt kontor. Jag vill så jävla gärna att det ska lossna i målskyttet och att vi får några lätta mål, för att sedan rulla ut HåIef till en total förnedring. Jag kommer aldrig glömma 6-0-vinsten, den vinsten njöt jag av under en lång tid. Just enkla mål är något som MFF inte varit bortskämda med, känns som de himmelsblå får kriga sig till varje mål och oftar missar de där klara målchanserna. Men ikväll är det fan dags att ändra på detta. Till attack, kämpa på, våran färg är himmelsblå, hela vägen ska vå gå, sen blir SM-guldet vårt!!!

VM-truppen tas ut imorgon och jag hoppas att förbundskaptenerna är så pass smarta att de låter Mattias Jonsson stanna hemma och låter istället Rosenberg och Elmander följa med till Tyskland. Följande f.d. eller nuvarande MFF-spelare är högaktuella: Zlatan, Majstorovic, Danne och Rosenberg. Inte dåligt och jag hoppas att samtliga får följa med.

Nu är det bara 5 timmar och 27 minuter kvar till matchen med stort M!!!

No comments: