Thursday, May 11, 2006

Jag är kär...

... i Jari Litmanen. Denna finska man är så oerhört jävla underbart bra på att spela fotboll att jag lägger mig ner på knä och tillber denna finska hjälte. Jag kan inget annat än att konstatera att jag är kär i Jari Litmanen. Jag har tidigare sagt att Jari kommer göra mer nytta för MFF än vad Henke kommer göra för HåIeF och det står jag fast vid. Det är ingen i kommunlaget som kommer fatta Henkes löpningar, tänk när Andreas Dahl ska slå en djupledsboll till Henke, han kan ju inget annat än fultacklas och förstöra motståndarens spel.

Jag såg matchen igår, det var stundtals en uppvisning i passningsspel och mycket mer. Tänk då att Afonso, Järdler, Afonso skadade. Det är helt sjukt, jag kan äntligen börja hoppas på något som glimrar i guld när det börjar närma sig oktober.

Sören, jag har aldrig tvivlat på dig!!!

Mattias Concha, så glad du blev efter 1-0-målet och sen fick du skjuta några skott till. Jag såg riktigt hur ivrig och sprudlande du var ett tag. Men som så många gånger förut så gick din sprudlighet och din ivrighet över i något matchavgörande. En dålig markering på Berra (vårt 2-1) och sen var du så pass ivrigt galen att du hade glömt köpa hängbiljett till Emil Hallfredssons rygg, domaren blåste frispark och min älskade Jari smekte in den i närmsta krysset!!! Jag känner igen detta beteendet, just det! Du spelade ju i MFF för något år sen, men där platsade du väl inte??? Heja Concha!!!

Jag avslutar som Stefan Batan gjorde på sin blogg/ Kramizar!!!

No comments: