Tuesday, October 23, 2007

Tomten kommer tidigt i år...

Min skrivkramp börjar lägga sig, tror det har att göra med att Allsvenskan 2007 börjar lida mot sitt slut och denna säsong har verkligen varit en enda lång lidelse... MFF underpreseterar och nu har oslagbara Barca börjat torska mot mittenlag i la liga, kan inte detta förbannade år ta slut.

Det är därför jag blickar framåt och har redan upprättat en önskelista till tomten:
- En långsiktig satsning från MFF.
- En extern som utvärderare hela MFFs organisation och en styrelse som lyssnar på resultet och gör någor åt det.
- En femårsplan som inte bara Hasse Borg har gjort upp på egen hand, den ska vara förankrad och realistisk och inte bygga på en massa förhoppningar om dyra spelarförsäljningar.
- En trupp som inte har ett ego som är högre än Turning Torso.
- En rejäl rensning i truppen, ut med alla som hade bäst-före-datum julen 1997, ja Yksel jag menade bl.a. dig.
- Värva lite vågat, varför inte någon afrikan.
- Inga värvningar som Kim Martin i mål bara för att skapa lite mediauppståndelse eller på en pånyttfödd Jari Litmanen.
- Snälla tomten, JAG VILL HA JOHAN OREMO!!! Vilken vilja och vilken snubbe...
- Rekryteringar inom organisationen som inte enbart har MFF-supportmedlem -97 i sin CV. Lite proffsighet tack!!!
- Tänk mer än en gång!

Detta var en del av mina önskningar, jag fyller på allt eftersom jag kommer på mer.

På söndag är det Elfsborg hemma och jag vill absolut inte se några segerrusiga MFF:are ute på stan i helgen. För vad fan finns det att fira??? SKÄMMES BORDE NI!!!

No comments: