Monday, September 11, 2006

Landslagsgrupperingar

Så har det hänt, en skandal inom det svenska fotbollslandslaget har uppdagats. Inte alls förvånansvärt så handlar det om Zlatan, Mellberg och "Chippen". Under en längre tid har man kunnat ana alla dessa små grupperingar som finns inom landslaget, äntligen har vi "dödliga" fått en liten inblick i vad som jag tror bara är ett toppen av ett isberg. Det finns ingen som kan slå i mig att detta var något som inträffat för första gången, tvärtom är detta något som Lagerbäck har fått stå ut med ett tag och till slut var han tvungen att markera, enligt min mening alldeles för sent. Det finns INGEN spelare som är större än laget, det är ett lagspel och attityder och gemensamt uppsatta som bryts regler ska straffas. Det är en aning trist att det är Zlatan som är inblandad, men inte ett dugg förvånansvärt. Att Mellberg och "Chippen" också är med förklarar deras attityd och inställning mot landslagsledningen, det handlar om ömsesidig respekt! Dessutom så kan man läsa i media att den sistnämnde av de två funderar på att inte spela i landslaget mer, helt ärligt "Chippen" så skiter jag fullständigt i om du är med eller ej. Det är inte svenska folket/svenska landslagsledningen som ska be dig komma tillbaka utan det är DU som har gjort fetfel och därmed också DU som ska be på dina bara knä för att få äran att ta på dig den gul och blåa landslagsdräkten igen. Om du inte gör det, så FUCK OFF!!!

Derby imorgon, 3 poäng och jag börjar tro på en guldkantad höst...

Barca slår Ossasuna med 3-0, UNDERBART!!!

No comments: