Sunday, December 31, 2006

Året går mot sitt slut...

... och transferfönstret öppnas om några timmar. I skrivande stund sitter jag med en öl i handen och skriver mitt sista inlägg detta år. Som MFF-fan är det lätt att gå vidare från ett miserabelt 2006 och blicka framåt mot ett guldigt och glimmrande 2007.

Sedan sist har Toivonen officiellt blivit klar, vilket jag rapporterat om sedan en tid tillbaka. Olle har lämnat för AGF och på kuppen fått en rejäl löneförhöjning. Jag har träffat Olle ett antal gånger och som jag tidigare skrivit på bloggen så har han alltid ställt upp för intervjuer och andra saker som har hjälpt mig i mitt skolarbete. Säsongen 2006 var inte hans bästa, men det är en trotjänare och han förtjänar all respekt!

Manchester City vill ha Afonso och MFF får en rejäl summa vid en vidareförsäljning. Det ska bli spännande att se vad som händer den första veckan på 2007, har Borg månne en yttermittfältare på gång, kanske rent av Tobias Hysén eller Koren?

Tack för 2006, nu blickar vi framåt mot 2007. Jag är optimist, känner att något är på gång. Gott nytt på er alla!

No comments: